Local Records

Blog

Coughy review on chestionabil.ro

“Partea buna cu efemeritatea subgenurilor muzicale e ca atunci cand bubble-ul de hype si excitabilitate al unuia se sparge, esti cumva obligat ca artist sa cauti alt zeppelin de care sa te agati si care sa te duca spre alte zari de sound pline. Asa cum se intampla si cu componenta biela-manivela a trupei de indie-rock The Amsterdams, tobarul Vlad Stoica si chitaristul Ovidiu Bejan, care au dat un erase mental la formatiile din seria NME-ista „The…” si s-au aventurat in niste jam sessionuri de chitara si electronice pana ce s-a infaptuit o creatura sonica demna de menajeria Local Records.
Ce a iesit e o specie neconventionala prin fauna underground locala, un hibrid de pop cu noise, adica accesibilitate si refrene cantabile ca in freneticile show-uri live ale lui Dan Deacon dar si eruperi de drone si experimentalisme nu chiar comode care fac deliciul ascultarii unor Emeralds sau Walls. Mai precis cred, referinta cea cea mai apropiata ar fi albumul Merriweather Post Pavilion din 2009 al celor de la Animal Collective prin care ansamblul avansa de la o bizarerie freak folk la cel de creator de piese electronice euforice asimilabile la o adica mainstream-ului. „Fruit” de pe debutul Coughy, de exemplu, ar fi putut sa fie inscrisa fara probleme in track-listul americanilor, filosofia e aceeasi. Ca de altfel si urmatoarele 5 piese, fredonabile aidoma, traversate si ele de voci alto care imprima o anumita frivolitate de album estival, tocmai acum cand valul chillwave si-a mai pierdut din puterea razelor (vibe-ul de „Neptun” al lui Minus nu e nici el foarte departe totusi). „Melted Black Cables” intervine insa ca o necesara infuzie de noise disturbator in oceanul mellow de pana acum, amintind ca live, muzicienilor le plac si jocurile imprevizibile.” by Asia Carrera

Ioana M